Khamis, 17 Januari 2013

10 Kucing Memegang Rekod Dunia

Hari ni imah nk share serba sedikit tentang fakta kucing yang mungkin akan menceriakan hari anda. Entry ni imah saje buat untuk tatapan pembaca sekalian sambil berehat-rehat minum kopi ke....atau sedang makan aiskrim goreng yang imah ajar aritu..cewwahh!! :P . heee . ENJOY . . . 



1. Satu-satunya kucing yang memegang rekod jatuh daripada bangunan yang paling tinggi ialah Andy.Ia jatuh dari tingkat 16 bangunan apartment(about 200 ft) tanpa sebarang kecederaan.So, readers, give a big applause for Andy! ^_^




2. Kucing yang paling kaya di dunia ialah Blackie. Ia mewarisi harta yang ditinggalkan oleh tuannya, Ben Rea yang berjumlah 15 million euro. Fuhh.. hebat bulus kite nih!





3. Kucing yang paling mahal di dunia ialah Zeus. Berbaka kacukan Asian Leopard Cat dan Domestic Shorthair, Zeus memegang rekod kucing yang paling mahal di dunia iaitu 154,000 dollar.





4. Kiddo ialah kucing yang terselamat dari nahas kapal karam di Lautan Atlantik. Ia merupakan kucing pertama yang menyertai ekspedisi merentasi Lautan Atlantik pada tahun 1910 dan merupakan antara mangsa yang terselamat dari tragedi ngeri itu selain crew2 kapal yang lain. 






5. Kucing yang memegang rekod paling panjang travel ialah Hamlet. Ia terlepas dari sangkar semasa dalam flight. Sejak dari itu, Hamlet menyorok di dalam kapal terbang tersebut dan dijumpai semula setelah 600 000 km perjalanan kapal terbang itu.






6. Kucing baka Janus yang paling tua di dunia ialah Kitty. Menariknya, kucing ini bermuka dua. (Subhanallah..kuasa Allah)





7. Towser, seekor kucing berbaka tortoiseshell tabby telah membunuh sebanyak 28 889 ekor tikus selama 21 tahun.






8. Kucing yang memegang rekod kucing paling pelik di dunia ialah Mincho. Mincho memanjat sebuah pokok dan tinggal di atas pokok tersebut selama 6 tahun tanpa turun! Fuh! Memang pelik! :/ .Macam mne dye mkn? Entah..imah pon xtau sih..huhu





9.Kucing yang paling kecik di dunia ialah Mr Peebles. Peebles berusia 2 tahun , berat 3 lbs dan 15.5 cm tinggi. Subhanallah...





10.Dan last skali....jengjengjeng. hewhew~

Kucing yg paling ringan di dunia ialah Tinker Toy...dengan mencatat berat hanya 616 g sahaja !




Okay, itu aje lah yg imah dpt kongsi untuk hari ni. jmpe kat entry yg lain pulak ye! tata uollssss (=^.^=)_________v

12 ulasan:

  1. Good. post kan lagi entri yg menarik yer...

    BalasPadam
  2. jelez dgn blackie.. nk zeus!! (mood materialistic..hehee..)
    blog ni best, tp kalau buang word verification kt bhgian komen lagi best.. Salam Syaaban.. ^_^

    BalasPadam
  3. @Miss Za hehe kannn kannn :D . ouhh ok. imah akn buang word verification tu...sat naaa. salam syaaban juge ^__^

    BalasPadam
  4. salam singgah...arr semua comeyl tapi yg paling comeyl tu zeus...atotototoorr... tinker pon kiut... sebab tinker tu mcm kucing sy..hehe

    BalasPadam
  5. Assalam,salam kenal.dah follow sini :) wah..macam-macam jenis kucing,semua comel..:)

    BalasPadam
  6. @dilaella Ella thnks sudi follo back..heee. yup. kucing smue comel2 :D

    BalasPadam
  7. huiyyooo,comel-comel semuanya.barula taw rekod-rekod ni.hehee=)
    thanks for sharing

    BalasPadam

Silalah komen. Sebarang pertanyaan akan dijawab secepat yang mungkin! (=^.^=)